top of page

Okul Öncesi Pedagojik Destek

Ekran Resmi 2024-10-30 01.05.23.png

OKUL ÖNCESİ ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

KLİNİK UYGULAMALAR:    (Türkçe, Almanca ve İngilizce olarak)

  • Çocukların kişisel, psiko-sosyal, bilişsel, duygusal ve eğitsel gelişim özelliklerinin değerlendirilmesi, desteklenmesi ve takip edilmesi,

  • Çocukların kişisel ihtiyaçlarına yönelik bireysel destek çalışmaları,

  • Okula hazırlık sınıfındaki öğrenciler için ‘Okul Olgunluğu’ değerlendirmelerinin yapılması,

  • Çocukların tüm yaşamları için çok önemli olan ilk yıllarında anne baba’lara  eşlik ederek, tüm ailenin desteklenmesi ve takip edilmesi,

  • Çocuklarla grup çalışmaları (çeşitli konularda uzun vadede Uzm. Melihse Dardağan tarafından geliştirilmiş programlar), 

   

OKUL  ÖNCESİ  DÖNEM’de  SIKÇA  KARŞILAŞILAN  DURUMLARIN  DESTEKLENMESİ: 

  • Okul öncesi çocuğun yapısal özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun; duygusal,  sosyal, bilişsel   

          ve eğitsel gelişiminin  desteklenmesi, 

  • “Kritik Dönemler”in  önemi,

  • Çocukla oyun oynamak  ve “Floor Time”,

  • Çocuklardaki özgüvenin geliştirilmesi,

  • Aile içi  etkileşimin güçlendirilmesi,

  • Okula hazırlık çalışmaları, okula uyum süreci, oyunla öğrenme, 

  • Yuvaya ve okula başlarken yaşanabilecek uyum güçlükleri üstesinden gelinmesi,

  • Uyum ve davranış sorunların üstesinden gelinmesi,

  • Disiplin ve sınırların çocuğun ihtiyacına göre düzenlenmesi, 

  • Aile içi problem çözme becerilerinin geliştirilmesi,

  • Sorumluluk verilmesi, 

  • Temel alışkanlıklarla ilgili destek. Yemek, uyku, tuvalet v.s.

  •  Duygusal sıkıntılar, 

  • Sosyal beceriler, 

  • Kaygı & korku ile başedilmesi,

  • Takıntılar,

  • Yalan söyleme,

  • Emzik, biberon, v.s.

  • Parmak emme, tırnak yeme, çeşitli eşyaları kemirme alışkanlıkları,

  • Kardeş, arkadaş ilişkilerinde yaşananlar,

  • İkiz çocukların yapısal özelliklerine uygun anne ve babaların desteklenmesi,

  • Aileye yeni bir kardeşin katılmasıyla ilgili zorluklar, 

  • Aşırı bağımlılık,

  • İçine kapanıklık, çekingenlik, 

  • Saldırgan çocuklar, 

  • Gelişim sorunları ile baş edilmesi, 

  • İletişim ve kendini ifade zorlukları,

  • Kıskançlık,

  • Cinsellik,

  • Taşınma,

  • Ameliyat öncesi, 

  • Hayal gücü,

  • Oyun oynama, oyuncak kırma, 

  • Bebeksi  konuşma,

  • Alt ıslatma,  

  • Ağlama ve kriz nöbetleri,

  • İnatçılık,

  • Zor çocuk,

  • Aşırı hareketlilik,

  • Anne baba ayrılığı,

  • Tek ebeveynli çocuklar,

  • Çalışan ebeveynler,

  • Yaratıcılığın ortaya çıkarılması.

© 2024

bottom of page