Okul Öncesi Pedagojik Destek

OKUL ÖNCESİ ÇALIŞMA ALANLARIMIZ
KLİNİK UYGULAMALAR: (Türkçe, Almanca ve İngilizce olarak)
-
Çocukların kişisel, psiko-sosyal, bilişsel, duygusal ve eğitsel gelişim özelliklerinin değerlendirilmesi, desteklenmesi ve takip edilmesi,
-
Çocukların kişisel ihtiyaçlarına yönelik bireysel destek çalışmaları,
-
Okula hazırlık sınıfındaki öğrenciler için ‘Okul Olgunluğu’ değerlendirmelerinin yapılması,
-
Çocukların tüm yaşamları için çok önemli olan ilk yıllarında anne baba’lara eşlik ederek, tüm ailenin desteklenmesi ve takip edilmesi,
-
Çocuklarla grup çalışmaları (çeşitli konularda uzun vadede Uzm. Melihse Dardağan tarafından geliştirilmiş programlar),
OKUL ÖNCESİ DÖNEM’de SIKÇA KARŞILAŞILAN DURUMLARIN DESTEKLENMESİ:
-
Okul öncesi çocuğun yapısal özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun; duygusal, sosyal, bilişsel
ve eğitsel gelişiminin desteklenmesi,
-
“Kritik Dönemler”in önemi,
-
Çocukla oyun oynamak ve “Floor Time”,
-
Çocuklardaki özgüvenin geliştirilmesi,
-
Aile içi etkileşimin güçlendirilmesi,
-
Okula hazırlık çalışmaları, okula uyum süreci, oyunla öğrenme,
-
Yuvaya ve okula başlarken yaşanabilecek uyum güçlükleri üstesinden gelinmesi,
-
Uyum ve davranış sorunların üstesinden gelinmesi,
-
Disiplin ve sınırların çocuğun ihtiyacına göre düzenlenmesi,
-
Aile içi problem çözme becerilerinin geliştirilmesi,
-
Sorumluluk verilmesi,
-
Temel alışkanlıklarla ilgili destek. Yemek, uyku, tuvalet v.s.
-
Duygusal sıkıntılar,
-
Sosyal beceriler,
-
Kaygı & korku ile başedilmesi,
-
Takıntılar,
-
Yalan söyleme,
-
Emzik, biberon, v.s.
-
Parmak emme, tırnak yeme, çeşitli eşyaları kemirme alışkanlıkları,
-
Kardeş, arkadaş ilişkilerinde yaşananlar,
-
İkiz çocukların yapısal özelliklerine uygun anne ve babaların desteklenmesi,
-
Aileye yeni bir kardeşin katılmasıyla ilgili zorluklar,
-
Aşırı bağımlılık,
-
İçine kapanıklık, çekingenlik,
-
Saldırgan çocuklar,
-
Gelişim sorunları ile baş edilmesi,
-
İletişim ve kendini ifade zorlukları,
-
Kıskançlık,
-
Cinsellik,
-
Taşınma,
-
Ameliyat öncesi,
-
Hayal gücü,
-
Oyun oynama, oyuncak kırma,
-
Bebeksi konuşma,
-
Alt ıslatma,
-
Ağlama ve kriz nöbetleri,
-
İnatçılık,
-
Zor çocuk,
-
Aşırı hareketlilik,
-
Anne baba ayrılığı,
-
Tek ebeveynli çocuklar,
-
Çalışan ebeveynler,
-
Yaratıcılığın ortaya çıkarılması.