top of page

Okul Dönemi

Ekran Resmi 2024-10-30 01.10.09.png

 

  • Öğrencilerin okul ve sınav başarılarının arttırılması,  

  • Kişisel öğrenme tekniklerinin geliştirilmesi,

  •  Çocuğa uygun ders çalışma tekniklerinin öğretilmesi,

  •  Akademik başarı ve potansiyelin ortaya çıkarılması,  

  •  Üstün zekalı ve yetenekli çocukların desteklenmesi,

  •  Dikkat, konsantrasyon, hafıza ve tüm bilişsel becerilerin geliştirilmesi,

  •  Üst mental process , bilişsel süreç ve algısal becerilerin geliştirilmesi, 

  •  Duygusal ve sosyal becerilerdeki sıkıntılar ile baş edilmesi, 

  • Çekingenlik, 

  • Kaygı ve korkular, 

  • Hiperaktivite , 

  • Sorumluluklarını geciktiren ve başedilmesi zor çocukların desteklenmesi,

  • Okul ve öğrenme motivasyonunun arttırılması,

  • Okul stresi,  

  • Sınav ve başarı kaygısı ile başedebilmesi hususunda çocuğa uygun tekniklerin öğretilmesi,

  •  Çocuğun öfke kontrolü ile baş edilmesi konusunda yol göstermek.

  •  Çocukluk ve ergenlik depresyonlarının önlenmesi, 

  • Çocuklara progresif kas gevşetme tekniklerinin aktarılması, 

  • Özgüven ve kişisel gelişimi desteklemek, 

  • Çocuklar kendilerini daha iyi tanımalarına olanak sağlamak,

  • Çocuklarda var olan kişisel potansiyellerini ortaya çıkarmak, farkına vardırtmak ve uygun şekilde kullanmalarına yardımcı olmak, 

  • Daha sağlıklı kararlar alabilmeleri için destek olmak,

  • Ailelerin ihtiyaç duyduğu (kendi çocuklarına uygun) disiplin ve sınır koyma becerilerinin aktarılması.

  • Anne - baba’nın  ayrılma kararı alma sürecinde, ebeveynlere ve çocuğa destek verilmesi,

  • Çocuklarının duygusal ve davranışsal sorunlarını çözmeleri konusunda ebeveyn’lere dest olunması.

  • Okul, aile, arkadaş ilişkilerinin ve sosyal yaşamının geliştirilmesi. 

  • Profesyonel sporcuların kişisel performanslarının arttırılması yönelik zihinsel antremanlar.

 

 

      KLİNİK UYGULAMALAR:    (Türkçe, Almanca ve İngilizce olarak)

 

      Her çocuğun ve ailenin yapısını ve iç dinamiklerini detaylı incelemeler ve değerlendirmeler neticesinde aile ve çocuğa       uygun, kişisel ihtiyaça yönelik, Psikodinamik Psikoterapi Temelli, (Farklı Yönelimli) oyun terapileri, Çözüm odaklı                   kısa-dönem terapiler (Short-Term, Brief Psychotherapies), B-D Terapileri.

 

       

        Çocuk ve Gençlerle: 

     

  • Çocukların duygusal-bilişsel-davranışsal-psiko-sosyal ve akademik sorunlarını saptama ve giderme. 

  • Öğrencilerin yetenek ve zorluklarını belirleme, onlara uygun eğitim modellerini belirleme.

  • Çocuğu doğru algılayıp anladıktan sonra ihtiyaçları doğrultusunda çocuğa özgün  destek olmak.

  • Okul sorunları ile ilgili;  örn. zeka seviyesi yaşının üzerinde olup farklı öğrenen çocuklara destek, dikkat Konsantrasyon, çeşitli alıgısal alanların, basitten komplekse doğru bilişsel fonksiyonların, çeşitli stratejik uygulamalar,  hafıza, okuma, yazma, matematik  alanlarını geliştirici eğitim çalışmaları.

  • Çocukların kişisel ihtiyacları doğrultusunda okul başarısını arttırma programların geliştirilmesi.

  • Çocuklarla grup çalışmaları (çeşitli konularda (ihtiyaça yönelik) uzun vadede Uzm. Melihse Dardağan tarafından geliştirilmiş programlar). 

  • Profesyonel sporcu ve adayların; kişisel ihtiyacları doğrultusunda spor motivasyonlarını ve başarılarını arttırma uygulamaları ve zihinsel antremanlar.

        (Münih Üniversitesinin eğitsel katkıları ile derlenen başlıca bireysel/grup çalışmaları): 

  • Sınav kaygısı ile baş etme.

  • Okul başarısını geliştirici ve artırıcı psiko-eğitsel uygulamalar.

  • Dikkat, konsantrasyon, hafıza’yı geliştirici ve arttırıcı psiko-edukatif çalışmalar.

  • Stres’le baş etme programları.

  • Kızgınlıkla baş etme programları.

  • Sosyal kaygı, çekingenlik ile baş etme uygulamaları.

  • Çocuk ve gençler için depresyonu önleme çalışmaları. 

© 2024

bottom of page