
Uzm. Pedagog, Çocuk Psikoloğu, Çocuk ve Aile Danışmanı
Melihse Dardağan

PEDAGO – Çocuk Göktürk Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık’ın Kurucusu
Uzm. Pedagog Melihse Dardağan Hakkında (Genel bir Bakış):
1992 yılından bu yana çocuk ve aile psikolojisi alanında terapi ve aile danışmanlığı yapmaktadır. Almanya Köln doğumlu olup uzun yıllar boyunca farklı ülkeler ve farklı kültürlerde yaşamıştır. İlk ve orta öğrenimini Almanya’da üstün başarılarla, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi’nde tamamladıktan sonra yine çocuk ve aile psikolojisi konusunda master yapmıştır. Münih Üniversitesinin eğitsel katkıları ile derlenen P:C-M-P Ebevyn – Eğitim Programı (Parent: Child-Management Program) 1999 yılında bilimsel tez çalışmasının bir parçası olarak geliştirmiştir. Melihse Dardağan şu anda aynı konuda PEDAGO-Çocuk Göktürk’ün kurucusu olarak, çocuk ve ebeveynlerle klinik çalışmalarını ve eğitimlerini yürütmekte, aynı zamandada P:C-M-P Programını çeşitli seçkin kuruluşlarda uygulamaktadır. Çalışmalarını Türkçe, Almanca ve İngilizce olarak yapmaktadır.
Daha Boğaziçi Üniversitesi ikinci sınıf öğrencisi iken özel bir psikolojik danışmanlık merkezinde öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, ve hiperaktivitesi olan çocuklara yönelik çalışmaları yürüterek başlamış ve sonrasında çeşitli kurumlarda klinisyen ve eğitmen olarak, hem bireysel hemde grup çalışmalarına devam etmiştir.
Klinik çalışmalarında ağırlıklı olarak; okul öncesi ve okul çağı döneminde ortaya çıkabilecek duygusal ve çeşitli sorunlar yaşayan çocukların sorunlarını tanımlama, anlama ve baş etmede çocukların ve ailelerinin farkındalığını arttırma / yol göstermek, ayrıca gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı çerçevesinde eğitimsel terapi uygulamaları ve programları, pisikodinamik psikoterapi, çeşitli yönelimli (eklektik) oyun terapileri, B-D-T uygulamaları, anne-baba danışmanlığı ve eğitimi çalışmalarını sürdürmektedir.
Çeşitli sivil toplum kuruluşlarında Avrupa Birliği projeleri kapsamında ulusal ve uluslararası etkinliklerde proje geliştirme aşamalarında danışman olarak bulunmuş, çocuk ve aile ile ilgili farklı konularda eğitim ve seminerler vermiştir ve vermektedir.
BAŞLICA MESLEKİ DENEYİMLER:
PEDAGO Çocuk Göktürk (Kurucusu olduğu Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi) (2019’dan itibaren)
PEDAGO Çocuk Zekeriyaköy (Kurucusu olduğu Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi) (2012’den bu yana)
İ.O. Danışmanlık (Kurucusu olduğu Eğitim ve Psikoljik Danışmanlık Merkezi) (2004-2012)
AYNA Danışmanlık (Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi) (2002-2004)
TODEV (Eğitim Vakfı) (2002-2003)
İÇGÖRÜ (Çocuk ve Genç Psikolojik Danışmanlık Merkezi)(1997-2003)
SAİNT JOSEPH LİSESİ (1999)
ATLIKARINCA (Okul Müdürü ve Psikolog olarak görev almıştır)(1997-1998)
AVUSTURYA LİSESİ (1992)
DODO (Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi) (1992-1997)
BAŞLICA TEMEL EĞİTİMLER:
- Vaka Analizleri, Kişisel Supervizyon ve Eğitim Çalışmaları, Prof.Dr.İsmail Ersevim (Çocuk
Psikiyatristi ve Analisti )(1993-2014)
- Grup Supervizyonu +Teknik Çalışmalar, Prof.Dr.Yankı Yazgan (Çocuk Psikiyatristi), Marmara
Üniversitesi Vakfı(2000-2001)
- Vaka Analizleri, Grup Supervizyonu, Prof.Dr.Levend Kayaalp (Çocuk Psikiyatristi), İçgörü,(1999)
- Prof.Dr. İsmail Ersevimin (Çocuk Psikiyatristi ve Analisti ), Eğitim Seminerleri:(1993-2014)
- Play Therapy (Çocuklarla Oyun Terapisi) (Farklı Yönelimli)
- Childhood Psychotherapy
- Çocuklarda Psikopataloji
- Grup Supervizyonları
- Vaka Analizleri
- Vaka Analizleri, Süpervizyon, Eğitim Çalışmaları, Prof. Dr. Elda Abrevaya (Analist)(2003)
- Vaka Analizleri, Süpervizyon, Çeşitli Eğitimler, İçgörü Danışmanlık, (Merkez İçi Eğitim
Seminerleri)(1997-2003)
- Vaka Analizleri, Süpervizyon, Eğitimler. İçgörü Danışmanlık,Yetişkin (Merkez İçi Eğitimleri )(1997-2003)
- Obje İlişkilerinde Çift Terapisi, Eğitim Semineri, Prof.Dr.David E.Scharff ve Jill S.Scharff (Dünyaca ünlü Cift
Psikiyatristleri)(1998)
- Anne-Bebek Enteraksiyonun Mikro Analizi, Eğitim Semineri, Prof.Dr.Daniel Stern (Dünyaca ünlü Çocuk
Psikiyatristi)(1997)
- Ergen Psikolojisi ve Literatürdeki Yeri, Dr.Talat Parman (Ergen Psikiyatristi), (Eğitim Semineri)(1996)
- Gelişimsel Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Tikler, Hiperaktivite, Dikkat Bozukluğu, Öğrenme Güçlüğü, Dürtü
Kontrol Bozukluğu, Asberger Sendromu ve Otizm. Prof.Dr.Yankı Yazgan (Çocuk Psikiyatristi), Marmara
Üniversitesi Vakfı (Eğitim Seminerleri)(1996)
- Prof. Dr. Cahit Ardalı (Çocuk Psikiyatristi ve Analist)(1992–1995)
- Psikodinamik Psikoterapinin Temeli,
- Çocuk Terapisti olabilmek için Gerekli Detaylı Tüm Temel Eğitim,
- Detaylı Vaka Analizleri, Grup Supervisyonları.
- Kişisel Supervizyon, Çok Detaylı Vaka Analizleri, Prof.Dr.Cahit Ardalı (Çocuk Psikiyatristi ve
Analist)(1992-1996)
- Family Therapy, Detaylı Temel Eğitim (Aile Terapileri), Dr.Murat Dokur (Psikiyatrist)(1993-1996)
- Semptomatoloji, Dr.Murat Dokur (Psikiyatrist), (1995)
- Öğrenme Güçlüğü ve Çeşitli konularda Grup ve Kişisel Supervizyonlar, Selda Özer (Dodo Eğitim ve
Danışmalık, Merkez içi Eğitim)(1992 –1997)
- Detaylı Vaka Analizleri, Dodo Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi(1992–1997)
MESLEKİ YÖNELİM:
Çocuk Psikolojisi, Çocuklarda Psikopataloji, Çocuk Eğitimi ve Gelişimi, Okul Sorunları, Psikolojik Danışmanlık, Pedagoji, Ebeveyn Eğitimi, Çocuk Eğitim Programları, Ebeveyn Eğitim Programları.
MESLEKİ OLUŞUM:
Çok uzun vadeli; Çocuk Therapisti Eğitimleri, çeşitli süpervizyonlar, detaylı vaka analizleri, Psikodinamik Psikoterapi, Farklı Yönelimli Oyun Therapileri, Aile Terapileri, Çözüm Odaklı Brief (Kısa-Dönem)Terapi, K-F-D Resimle Çocuk ve Aile Analizleri, Çocuklarla B-D-T Uygulamaları, Okul Sorunları, Öğrenme Güçlüğü, Bireysel ve Grup Çalışmaları, Ebeveyn Danışmanlığı ve Eğitimleri.
KLİNİK UYGULAMALAR: (Türkçe, Almanca ve İngilizce olarak)
Çocuk ve Gençlerle:
-
Çocuklarla Bireysel Çalışmalar (ihtiyaca yönelik çeşitli konularda (bilişsel, duygusal, sosyal & psikolojik))
-
Çocuklarla Grup Çalışmaları (çeşitli konularda uzun vadede Melihse Dardağan tarafından geliştirilmiş programlar),
-
Okul Sorunları ile ilgili; örn. Zeka seviyesi yaşının üzerinde olup farklı öğrenen Çocuklara destek, Dikkat-, Konsantrasyon, Çeşitli Alıgısal Alanların, basitten komplekse doğru, bilişsel fonksiyonların, Hafıza-, Okuma-, Yazma-, Matematik v.s. alanların çeşitli stratejik uygulamalarla geliştirilmesi.
-
Çocukların kişisel ihtiyaçları doğrultusunda okul başarılarının geliştirilmesi ve arttırılması.
-
Okula Hazırlık Çalışmaları.
-
Profesyonel Sporcu ve adayların kişisel ihtiyaçları doğrultusunda spor motivasyonlarını ve başarılarını arttırma programların geliştirilmesi.
-
Münih Üniversitesinin Eğitsel Katkıları ile Derlenen Başlıca Bireysel / Grup Çalışmaları:
-
Sınav Kaygısı ile Baş Etme Programları
-
Okul Başarısını Geliştirici ve Artırıcı Psiko-Eğitsel Programlar
-
Dikkat, Konsantrasyon, Hafıza’yı Geliştirici ve Arttırıcı Programlar
-
Stress’le Baş Etme Programları
-
Kızgınlıkla Baş Etme Programları
-
Kaygı & Çekingenlik ile Baş Etme Programları
-
Çocuk ve Gençler için Depresyonu Önleme Programları
Ebeveynlerle:
-
Ebeveyn Danışmanlığı ve Eğitimleri, (Bireysel ve Grup Çalışmaları).
-
Çocukların Eğitim ve Bireysel Terapilerine eşlik eden Çocuk Odaklı Ebeveyn Bilgilendirme / Yönlendirme ve Eğitim Çalışmaları.
-
Yabancı Uyruklu Çocuk ve Ailelerle Terapi ve Eğitim Çalışmaları: (Almanca ve İngilizce)
(Not: Ebeveyn Eğitim Programları, Bilimsel Tez Çalışması’dır).
Okullarlarla:
-
Okul / Öğretmenler için Danışmanlık, Süpervizyon ve Eğitim çalışmaları.
(İhtiyaçlara Yönelik Seminerler ve Eğitim Çalışmaları Uygulanmakta).
Şirketlerle (Kurumsal):
-
Yönetici Anne ve Babalara özel eğitim programları uygulanmakta (İhtiyaca yönelik).
(Not: Ebeveyn Eğitim Programları, Bilimsel Tez Çalışması’dır).